El passat dissabte dia 13 de gener es va celebrar l’Assemblea ordinària de la Vella de Gràcia, on entre d’altres, es va votar la proposta de deixar de pertànyer a les CCCG (Coordinadora de Colles de Cultura de Gràcia) Per quin motiu?

Després de pertànyer durant molts anys a aquesta associació i ser-ne membre fundador, ens hem vist obligats a tirar endavant aquesta votació per la dificultat de trobar l’encaix de la nostra colla dins la coordinadora. Som del parer que no s’han respectat els nostres drets com a colla, que no són més que la defensa de la cultura del foc a la nostra vila i el respecte cap al Protocol Festiu.

El detonant final va ser la cremada realitzada en l’inici del matí de Festa Major, el 15 d’agost, on les discrepàncies amb la Coordinadora i el que esmenta el Protocol Festiu ha abocat en una sanció que no està recollida en cap reglament de règim intern d’aquesta associació.

Aquest malestar l’hem manifestat en diverses reunions i els arguments favorables per seguir a la coordinadora no han estat suficients per a la nostra colla.

El resultat de la votació de l’assemblea ha estat la de marxar de la coordinadora. Lamentem haver arribat a aquest extrem, ja que, com hem dit anteriorment, vam ser promotors de crear aquesta federació. En aquest moment, entrem en un període de gestió d’aquesta sortida, que no serà imminent, i que es produirà en el moment que la colla estigui preparada per fer-ho.

Reiterem que l’objectiu de la Colla de la Vella de Gràcia és continuar col·laborant amb les diferents activitats de la nostra vila i recolzar i treballar al costat de la resta de colles amb tot el que sigui necessari per a engrandir la xarxa festivo-cultural.

Moltes gràcies.
Salut i foc, visca gràcia independent!

La Vella de Gràcia, 16 de gener de 2024

Veure el comunicat: